Sbach 342 108"

motor: DLE 111 (Bigplanes.nl)

 

Servo' 's: 8 x Programmable 0.14sec/60 degree 21kg.cm HV Digital Servo Fi7621M voor hoogte 2x, voor rolroeren 4x, voor                                          richting 2x + 1 x Programmable 0.11sec/60 degree14.5kg.cm HV Digital Servo Fi7614M voor gas (RCmart)

 

Stroomvoorziening: WIKE R/C Power Box 8-24 incl. fail safe switch (4.8 - 10V systeem) (Bigplanes.nl)

                                   WIKE R/C IBEF Ignition Battery Eliminating Filter V4 (Bigplanes.nl)

 

uitlaatsysteem: dubbele uitlaat voor 111 cc motoren van Hobbyking/turnigy

 

Servo hoorns: CNC Alloy Servo Arm Long (Futaba) Hobbyking

 

Servo hoorns richting: CNC Alloy Double Servo Arm X-Long (Futaba) Hobbyking

 

servo tray voor richtingaansturing: CNC Rudder 2 Tray 4.0 inch(#4-40) Black (Hobbyking)

 

 

Dit is een bouwverslagje van de SBACH 342 108" (275cm) spanwijdte  van GoldwingRC die ik gekocht heb bij Bigplanes.nl in Elst (Nederland).  Ik heb dit model altijd al een pracht model gevonden en nu had ik de kans om een ECHT  prachtexemplaar te kopen.  Samen met het toestel heb ik ook een DLE 111 gekocht bij Bigplanes.nl en een 3blad propellor op aanraden  van Bigplanes.

Nog van bij Bigplanes komt de WIKE R/C Power Box 8-24 incl. fail safe switch (4.8 - 10V systeem), WIKE R/C IBEF Ignition Battery Eliminating Filter V4, Propellor boormal

 

Ik moet toegeven dat het een aangename kennismaking was met deze persoon en dat er hier pareltjes van modellen te verkrijgen zijn en zowat alles is in voorraad.  Ook krijg je hier de uitleg die er echt toe doet en ik heb al enkele zaken besteld met de post en dat verloopt vlekkeloos.  Kortweg perfect.

2 u 30 min rijden was zeker de moeite waard!!!

 

Ik probeer zoveel mogelijk foto 's en uitleg te verschaffen van de bouw en ook welke componenten ik inbouw.

 

Veel plezier.

 


Ik was onder de indruk van de omvang van de verpakkingsdozen (3) en de mannier waarop alles verpakt was. Het was een hele onderneming om alles in de wagen te krijgen.


Na het uitpakken van alles blijkt dat er heel veel aandacht besteed is aan de afwerking en versteviging van deze kit.  Overal waar er ook maar kan verstevigd worden is dit gedaan.  Zelf vind ik niet dadelijk een plaats waar ik nog iets zou verstevigen of aanpassen.



Even alles in elkaar passen en bekijken  van de knappe afwerking



Eerst begonnen met het plaatsen van het landingsgestel.


Dan maar begonnen aan plaatsing van de motor

 

Plaatsen van de servo 's voor richtingsroer


Fotokes van afgewerkte Sbach 342


laatste update site: 22/02/2019

Copyright @ Durob11